Din målgrupp lämnar digitala spår efter sig som avslöjar vad de har för behov, var de befinner sig på sin kundresa och hur de reagerar på din marknadsföring. Genom att […]
Om du är som många företag jag träffat så funderar du antagligen en del på vilka kanaler som fungerar för ditt innehåll. När vi har kartlagt vilka utmaningar våra resenärer […]
Nu är det dags att ta fram kartan och lägga upp rutten. Fokus på vägen till målet, alltså, nu när vi vilka våra resenärer är och vad som är viktigt […]
Nästa steg efter att ha klargjort kundresans mål är att ta reda på vilka våra resenärer – vår målgrupp – är och vilka utmaningar de står inför. Vilka personer påverkar […]
Inbound marketing är ingen spurt, utan ett maraton. Inte minst inom B2B. Ett systematiskt arbetssätt och en medveten, långsiktig strategi är det som visat sig ge bäst resultat över tid. […]
Tag fram en strategi för alla etapper av kundresan De flesta som sysslar med inbound och content marketing har nog hört om hur viktigt det är att göra innehåll för […]
SEO är viktigare än någonsin. En undersökning visade att 70.6% av all internettrafik börjar med en sökning på någon av de största sökmotorerna (Sparktoro). Google stod för 60%, sen kommer […]
Vad är ABM egentligen? Account Based Marketing må vara ett nytt begrepp för många, men det påminner faktiskt en hel del om gammal hederlig B2B-marknadsföring. Men vi tar vi det […]
Artificiell Intelligens, AI. De två små bokstäverna smyger sig så lätt in i ett produktnamn eller en rubrik. Det är mänskligt att surfa på AI-vågen, men nu är det dags […]