Fotavtryck i sanden
Din målgrupp lämnar digitala spår efter sig som avslöjar vad de har för behov, var de befinner sig på sin kundresa och hur de reagerar på din marknadsföring. Genom att […]
Radioteleskop
Om du är som många företag jag träffat så funderar du antagligen en del på vilka kanaler som fungerar för ditt innehåll. När vi har kartlagt vilka utmaningar våra resenärer […]
Väg
Nu är det dags att ta fram kartan och lägga upp rutten. Fokus på vägen till målet, alltså, nu när vi vilka våra resenärer är och vad som är viktigt […]
Resenärer
Nästa steg efter att ha klargjort kundresans mål är att ta reda på vilka våra resenärer – vår målgrupp – är och vilka utmaningar de står inför. Vilka personer påverkar […]
Destinationen
Inbound marketing är ingen spurt, utan ett maraton. Inte minst inom B2B. Ett systematiskt arbetssätt och en medveten, långsiktig strategi är det som visat sig ge bäst resultat över tid. […]
Man på resa
Tag fram en strategi för alla etapper av kundresan De flesta som sysslar med inbound och content marketing har nog hört om hur viktigt det är att göra innehåll för […]
Kvinna med kikare
SEO är viktigare än någonsin. En undersökning visade att 70.6% av all internettrafik börjar med en sökning på någon av de största sökmotorerna (Sparktoro). Google stod för 60%, sen kommer […]
Female robot from Metropolis
Artificiell Intelligens, AI. De två små bokstäverna smyger sig så lätt in i ett produktnamn eller en rubrik. Det är mänskligt att surfa på AI-vågen, men nu är det dags […]