Innehåll
StoryEdge skapar innehåll som engagerar, bygger relationer och driver affärer.
Vi är extra insatta i tekniska branscher (IT, SaaS, fintech, AI), och skriver också om B2B-marknadsföring, Inbound Marketing, kommunikation, psykologi och hjärnforskning.
Vi arbetar med de flesta format, från e-böcker, whitepapers och kundcase till filmer, bloggartiklar och inlägg för sociala medier.
Innehållet levereras SEO-anpassat för hemsida, blogg, landningssidor och nurturingprogram, eller direkt in i dina system. Vi jobbar med HubSpot och AI-plattformar som ChatGPT och DALL-E.
Innehållsstrategi
Vilken är din målgrupp?
Vad triggar den? Vilken information letar de efter på sin köpresa? Hur hjälper vi dem att ta beslut?
Hur grymt ditt innehåll än är blir resultatet alltid bättre om det följer en strategi. Vi kan hjälpa dig att bygga en sådan baserat på målgrupp, sökbeteende, affärsmål och varumärke. Tillsammans skapar vi buyer personas och hittar ämnen, kanaler och KPI:er för varje fas i köpresan genom workshops och intervjuer.
Vid behov utvecklar vi också en stark värdeproposition för era produkter och tjänster.
Arbetssätt
Inbound marketing och content marketing är framför allt ett sätt att tänka och arbeta. Vi har hjälpt flera företag komma igång med eller förbättra sin innehållsmarknadsföring.
Därför vet vi hur man skapar en effektiv arbetsprocess för innehållsmarknadsföring från strategi till uppföljning, baserad på beprövad metodik och vår erfarenhet av vad som fungerar bäst. Anpassad till dina behov såklart.
Innehållsplanering
Baserat på de strategin och ämnena i köpresans olika steg tar vi fram en smart plan för ditt innehåll. Varje ämne kopplas till en persona (t ex CEO, CFO eller CTO), ett format (t ex kundcase, infograf, nyhetsbrev), kommunikationskanaler (t ex hemsida, blogg, sociala medier) och ett datum för produktion och publicering.
Om vi samarbetar löpande uppdaterar vi innehållsplanen vid regelbundna redaktionsmöten. Vi kan även gå in som redaktör för din hemsida, kampanj eller produktlansering.
Uppföljning och optimering
Framgångsrik content marketing bygger på systematisk testa och justera insatserna baserat på data om hur målgruppen interagerar med innehållet.
Baserat på regelbundna analyser av utvalda mätetal (KPIer) slipar vi på strategin, planen och innehållet så att resultatet sakta men säkert ökar över tiden.
Löpande eller fristående uppdrag
För en fast avgift per kvartal får du ett contentpaket med överenskommet innehåll för att effektivisera arbetet och minimera tiden du behöver lägga på innehåll.
Ett kvartalspaket kan innehålla:
Som tillval kan vi även skapa och publicera landningssidor, bloggartiklar och inlägg på sociala medier.
Självklart tar vi även fristående uppdrag, till exempel vid toppar när dina egna resurser inte räcker till.

Innehållsmarknadsföring som driver affärer
StoryEdge hjälper dig att skapa innehåll som förbättrar den digitala kundresan och genererar fler varma leads. Innehåll som gör det lättare att bli er kund.
Innehållsmarknadsföring är mer som ett maraton än ett hundrameterslopp. Därför gillar vi långsiktiga samarbeten men kan även rycka in om du behöver en ny kampanj, ebok eller bloggartikel.
Vill du veta mer eller prata B2B-innehåll och content marketing?